zaterdag 1 februari 2020

Op zekere dag ligt hij er, die brief van fluvius...



Wij vonden een brief van fluvius (of moet het Fluvius zijn?) in onze bus.

't Was om ons te melden dat hun aannemer TEA zou langskomen om onze oude meters voor gas en elektriciteit te vervangen door blinkend nieuwe digitale exemplaren.

Naar 't schijnt is dat verplicht. 

De datum was zelfs al ingepland, voorwaar! Maar, hé, we kregen ook de mogelijkheid om met die aannemer een nieuwe afspraak te maken, via een afsprakenplatform of zelfs telefonisch.

Verder stonden er nog wat bijkomende info en weetjes in en, o ja, helemaal op het einde konden we ook nog lezen dat ons die eer te beurt valt omdat we binnen een doelgroep vallen die vervroegd een digitale meter moet krijgen (zo heeft de Vlaamse Regering op de blijkbaar inspirerende lentedag van 17 mei 2019 nog even snel voor de verkiezingen besloten.)

Wat verder nog opvalt: aan mensen op een beleefde manier aanspreken (met "u" i.p.v. "je", zoals ik dat toch, weliswaar al een tijdje geleden, op school heb geleerd), daar doen die vlotte jongens en meisjes van fluvius precies niet meer aan mee. Maar als ik me aan dat detail stoor, dan zal dat wel zijn omdat ik een verzuurde Vlaamse brompot ben, zeker? 

Laten we ons dus maar op de kern van zaak richten: er wordt ons op korte termijn een digitale meter opgedrongen en aangezien we zonnepanelen hebben liggen (een doelgroep van uitverkorenen die vervroegd een digitale meter moet krijgen!), vind ik dat op het eerste zicht misschien wel niet zo'n leuk idee... 

Wat nu gedaan?
Het kan vast geen kwaad er eerst maar eens een nachtje over te slapen, me dunkt.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten