zaterdag 8 februari 2020

Het adres van fluvius.

Vandaag heb ik even de "Track en Trace" functie van bpost (die schrijven de naam van hun organisatie ook al met allemaal kleine letters) gebruikt om te weten hoe ver het met mijn aangetekend schrijven staat. De brief is blijkbaar bezorgd (er heeft daar dus iemand afgetekend) op het door mij opgegeven adres, maar verder is er nog geen nieuws.
So far, so good?

Wel,...wat dat opgegeven adres betreft: ik heb het verstuurd naar het retouradres dat op de brief van fluvius (zie mijn eerste artikel op deze blog) werd vermeld, nl. 
Schoebroekstraat 62, 3583 Paal-Beringen
Uit nieuwsgierigheid ben ik met dat adres wat gaan googelen, en wat blijkt? Dat is helemaal geen adres van fluvius, maar wel van de firma "ESAS" (die schrijven hun firmanaam dan weer met allemaal grote letters!), die zich onledig houden met het "onderhouden en beheren van smart devices op afstand of ze ter plaatse herstellen".
ESAS wordt door fluvius betaald om die uitrol te realiseren, zo beweren ze toch zelf. De aannemer "TEA" waarvan sprake is in de brief van fluvius, is dan weer een consortium van ESAS en een andere firma, "APK" (ook weer met allemaal hoofdletters!). APK Group , een familiebedrijf uit Overpelt, "verbindt mensen, bedrijven en overheden met elkaar door toekomstgericht wegen aan te leggen en daarnaast nutsvoorzieningen, netwerken en databekabeling te installeren en te beheren".

Het is dus duidelijk: met betrekking tot die hele uitrol van de digitale meter wenst fluvius zelf geen briefwisseling te voeren met individuele burgers; alle communicatie en coordinatie is aan de onderaannemers uitbesteed. In het algemeen schijnen ze trouwens liever geen brieven te krijgen, op hun contactpagina is geen postadres te vinden, wel telefoonnummers en een mogelijkheid om vragen per email te sturen. Brieven beantwoorden is duur natuurlijk en kan minder vlot aan een onderaannemer (callcenter of helpdesk of zo...) worden uitbesteed.

Maar ze ondertekenen de brief wel met "fluvius", dus voorlopig ga ik er van uit dat het retouradres dat ze opgeven in die brief, als een geldig "fluvius" adres dient te worden beschouwd. Mocht ik, tegen dat de aangekondigde installatiedatum van de digitale meter in zicht komt, nog steeds niets van reactie hebben gekregen, dan zal ik misschien nog eens een briefje sturen, naar hun hoofdzetel deze keer en verwijzend naar mijn vorig schrijven enz...(dan zoeken ze het maar zelf uit hoe ze het klaarspelen om de brief die ik naar Paal-Beringen heb gestuurd, samen te leggen met de brief die ik hen dan naar Melle zal sturen) , want dat adres kan je dan weer wel op een webpagina van de Vlaamse overheid vinden.

Misschien moesten dus maar eens wat meer mensen "die binnen een doelgroep vallen die vervroegd een digitale meter moet krijgen" en daar niet meteen zin in hebben of zich in elk geval geen draadloos exemplaar opgedrongen willen zien, een briefwisseling met fluvius starten (eerder dan te bellen of te mailen): het kan het vertragen van het installatieproces alleen maar ten goede komen: alle uren die ze in het beantwoorden van de brieven moeten steken, kunnen ze alvast niet steken in het plaatsen van (draadloos communicerende) digitale meters!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten